אלקין: "הצענו מההתחלה להגיע להסכמות על הרפורמה"

    אייל ראובן No Comments on אלקין: "הצענו מההתחלה להגיע להסכמות על הרפורמה"

    חה"כ זאב אלקין במהדורת הבוקר: "גנץ הציע להגיע להסכמות בנושא הזה מהיום הראשון. כרגע הצד השני רק מקצין עמדות ולא מוכן לדבר"

    צילום: פלאש 90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חה"כ זאב אלקין (המחנה הממלכתי), שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (שלישי), ואמר כי אף שהוא תומך בעריכת רֵפוֹרְמָה במערכת המשפט, הוא סבור כי הצעותיו של השר לוין יזיקו יותר משיועילו. "אני גם היום חושב שצריך רפורמה במערכת המשפט אבל מה שמציעים זו רפורמה לא נכונה שתגרום יותר נזק", אמר אלקין.

    לדבריו "אפשר לדון באיזון בוועדה למינוי שופטים אבל לא מתקנים משהו עקום במשהו עקום יותר. לפי מה שמציעים השופטים, ולא רק בעליון, יתמנו על ידי פוליטיקאי ובעיקר אחד – שר המשפטים".

    "בארה"ב יש איזונים ובלמים", הבהיר ביחס להשוואה. "ברגע שפוליטיקאי ימנה שופטים נראה מקורבים פוליטיים מתמנים. כל עורך דין יבוא לפעיל מפלגה ויבקש למנות אותו ואחרי זה יגיד לו אם אתה צריך משהו בהחלטה שיפוטית תבוא אלי".

    אלקין הדגיש כי "היום באמת יש כוח מוגבר לשופטים בוועדה לבחירת שופטים והיו לי בעבר כמה הצעות לאזן את זה. מאז הרפורמה של סער (רוב למינוי שופטי עליון) יש לנו כמחצית שופטים שמרנים".

    עוד אמר: "מציעים לנו לבטל לגמרי את עילת הסבירות והאזרח הקטן לא יוכל להתגונן מפני השלטון".

    אלקין הזכיר: "גנץ הציע להגיע להסכמות בנושא הזה מהיום הראשון. כרגע הצד השני רק מקצין עמדות ולא מוכן לדבר. אני חושב שאם יעבירו את זה במעמד צד אחד תבוא ממשלה אחרת ותבטל את זה".



    0 תגובות